Та подія відбулась біля Пороховоі
вежи
у Львові 22.02.2002
Стояв собі біля Вежі старий чорний
рояль
(майже як той самий: "РОЯЛЬ В КУЩАХ").
Майже нікому не заважав, мабудь що
грати у футбол. Але була зима і у футбол ніхто не грав,
як і на роялі.
Та приїхали хлопці на великій машині
і почали "запаковувати" той рояль у БЕТОН.
Поназбігались люди, перейматись тим дійством.
І Кауфман тут керував процесом і пояснював, що то є
поважна акція і пов'язана вона з ПОХОРОНАМИ музичного
інструменту який зветься РОЯЛЬ... І що тепер усі повинні
знати як закінчується земне життя музичного інструменту...
КЛІПМАСТЕР
МЕХАНІЧНА АНАТОМІЯ ЗВУКУ
Деструкція у сучасному значенні
цього слова, навіть з усіма мерехтливими конотаціями,
навіть з примарою Дерріди на обрії, остаточно позбавилась
присмаку романтизму і запаморочливого запаху смерті,
сухотно-сіфілісного запаху зламу століть, запаху карболки
і війни, запаху здеморалізованих буржуа, запаху розтоптаних
ідеалів. Деструкція - стерильна, легко перетравлюється
і захищає вашу сім'ю від бактерій (чи не завдяки тому
ж Дерріді?)
Чи актуальна деструкція у світі, де, за великим рахунком,
більше нема нічого цілісного, принаймні, вартого уваги?
Чи залишається бажання розламати
іграшку у дитини, котрій передбачливо приготували зручну
модель конструктора? Чи залишилось бодай щось настільки
щемливе і незбагненне, що прагне бути деструктурованим?
Старий рояль - неодмінний атрибут академічних зібрань,
символ класичної музики, банальний, на межі поганого
смаку, символ високої культури, під якою, не в останню
чергу завдяки культурній політиці однієї шостої, останні
пару десятиліть розуміли лише мистецтво попереднього
століття. Рояль - інцестний коханець перезрілих дів
великої романної традиції, герой доброго виховання і
джазового занепаду моралі. При ньому сублімують.
Інколи веселяться, обливаються коньяком
і падають до його чорних ніг, вражені алкоголем чи любов'ю.
Але таки - символ класичної музики. Важко повірити,
проте колись іншої не було, а якщо була - то не музика.
Збагнути її до кінця - так само важко, як збагнути складну
гру поглядів і натяків пуританського флірту, еротизм
застібнутого на всі ґудзики об'єкту пристрасті (хоч
інколи підкреслено геніталії). Збагнути її до кінця
- перевага небагатьох, обдарованих музичною чуттєвістю
чи ерудицією. Для решти хороший музикант - жрець у храмі,
шарлатанство котрого викрити важко, якщо не розділяєш
його релігію. Твір класичної музики - герметичний, він
вабить, але захищається громіздкими перепонами.
Вихід є - препарувати рояль.
Зробити анатомічне дослідження того,
що неспроможний осягнути, вивернути тельбухи, тягнути
за струни, повиривати клавіші, зробити зліпки з клавіатури
і ніг, залізти під нього і на нього, залити його бетоном,
поховати його під тією брилою, отримати нарешті відбитки
його чарівних кінцівок, його білих кісток і блакитної
крові, аби за цими відбитками дешифрувати його незбагненність,
як за відбитком кістяка на камені дешифрують археологи
політ птаха, померлого багато мільйонів років тому.
Можливо, потай сподіваючись побачити у кістяку архаїчне
небо.
Згвалтувати джентельмена, бо задрочив своїми складнопідрядними
натяками...
|