на головний сайт
 
 
 
{4}
19.09.2002______клуб-кафе "Лялька"

Тріумф і фіаско "Кохання і війни"
(або день смаку "Видавництва Старого Лева")

Коли світло вимкнули, якось аж неприродно сіро-посрібленими вогниками спалахнули "колодязні" очі Романа Ратушного (він сидів саме навпроти), в яких, як у двох люстерках, віддзеркалилося зображення його ж фоторобіт на велетенському екрані позаду двох поетес: Мар'яни Савки та Маріанни Кіяновської. Тоді видавалося, що на сцені безліч Мар'ян і Маріан, із яблуками, із лебединим пір'ям, у листі, у траві, деревах, гілках, сонячних зайчиках та левенятах, у лабіринтових обіймах шалено прекрасного, зворохобленого кожною аркою, цеглинкою, камінчиком, кожнісіньким порухом, подувом (подивом?), подумом Львова. Мар'яни та Маріанни перепліталися, виливалися, розчинялися, прилипали до стін "Ляльки", впивалися грою тіней на обличчях поціновувачів смаку "Видавництва Старого лева", вгрузали у (не)свідомість хаосом впорядкованих слів, речень, вдихів, пауз, ком, трикрапок... Танули на вустах збуджених від вишуканої еротики почуттів чоловіків, які запивали терпку екзальтацію "термоядерним" (як зауважила Мар'яна Савка) напоєм "Кохання і війна" або ж коктейлем "Гірка мандрагора", - і все це під звуки, що їх виплітали чорні та білі клавіші, а може, чорно-білі кадри, а може, кольорове мереживо голосів поетес, які з геометричною прогресією народжувалися і помирали, приносили себе у жертву, безжально спопеляли інших на своїх жіночо-звабних жертовниках, ховали, мов полохливі равлики, прозорі крила поміж мушлі сторінок, потім цими крильми боляче ляскали в обличчя, прорізали товщу людських душ, безсоромно оголюючи своє єство, переплавлене у ліниву, літеплу, прозоро-каламутну, із золотими рибками, шкіркою мандарини, кісточками яблук, якимось червоним бісером та концентрованим запахом жіночо-натхненного тіла ЛІРИКУ. То музи, то відьми, мадонни, мавки, валькірії, Сапфо, Есмеральди, Жанни, Маргарити, Килини (фантазія вивільнювала коридорами голосів мільйони постатей), "Лялька" віртуально видовжувалася, простягалася мокрою бруківкою, випростовувалася фотовуличками, фотонебом, фотоколіями, фотодощем, стогнала, запиналася, шепотіла, муркотіла із Мар'яною Савкою, оголюючи плечі для більшого сковзання хвилями ліній до свого єдиного чоловіка...

"Особлива подяка людині, яка зробила дизайн книги - Олені Рубановській та фотографові - Романові Ратушному. Це перша книга, яка мені подобається. (Малюнки Анни Кирпан до книги "Малятам і батькам" мені теж страшенно подобаються). Ексклюзивний гість кричить "браво!" (Це коментар до дій харизматичного поета у довгому білому плащі, який не оминав можливості вщипнути якусь панянку і постійно усім заважав, насамперед бідоласі піаністові із залізною силою волі - не вгатити анархістові межи очі. - Авт.) Книга дуже приємна на дотик, а це основне, що я хотіла в цій книзі. Папір приємний, красиво пахне, от. "Спешилі" (тобто спеціально. - Авт.) для вас."

Хостинг от uCoz